facebook_pixel

Köpvillkor

Information om frakt, klicka här.

 Priser

Alla priser som anges på Reals webbshop är inklusive moms. Om momsen skulle förändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

Orderbekräftelse

När du beställt dina varor så skickas en bekräftelse till den angivna e-postadressen. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och där finns ditt ordernummer som du måste ha om du kontaktar vår kundservice, vill spåra en försändelse eller göra en retur.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Paypal eller Swish

Pris- och Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Real rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Real inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara.

Åldersgräns

För att få handla på Real skall man ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. I dagsläget kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.

Prenumerationer

Om du väljer att prenumerera på foder har vi inga bindningstider. Det tillkommer inga extra avgifter och om fodret kostar mer än 600 kr är din leverans fraktfri, annars tillkommer en fraktkostnad på 95 kr. Om det foder du prenumererar på prissänks eller höjs, ändras även priset på din prenumeration. Du kan själv pausa, senarelägga eller tidigarelägga intervallet på din prenumeration.

Ångerrätt

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Läs mera under rubriken retur som beskriver hur du går tillväga för att returnera en vara till oss.

Reklamationer

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. Vid en reklamation av felaktig eller defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Real ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern, dock senast inom en vecka. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Läs mera under rubriken retur som beskriver hur du går tillväga för att returnera en vara till oss.

Retur

Om du av någon anledning vill returnera ditt köp, vänligen kontakta oss för vidare instruktioner.

 Återbetalning

Vid reklamationer eller ångrat köp får du som kund dina pengar tillbaks inom 30 dagar från den dag då Real har mottagit dina varor i retur. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto, ej kontant.

Transportskador

Real ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras snarast, dock senast inom sju dagar. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Real skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Real förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger två månader har såväl du som Real rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Personuppgifter

Real ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Real samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Real och dess samarbetspartners, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation (25 juli 2003) ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:
att webbplatsen innehåller cookies
vad dessa cookies används till
hur cookies kan användas

En cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Real använder cookies. Detta för att följa vad en användare gör på sidan, inloggning, placerat något i varukorgen, mäta trafik, exponering & analys av marknadsföringsinsatser. Om inte cookies accepteras är det mycket av sidans funktionalitet som slutar att fungera. Det går dock att göra inställningar på sin dator för att neka automatisk lagring av cookies.

Tvist

Real följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag vid en eventuell tvist. Mer information hittar du på EU’s gemensamma tvistlösningssida. Klicka här för att komma till den.

 

FRAKT

Leverans

Vi på Real strävar efter att alltid leverera en bra upplevelse till våra kunder. Som kund hos Real kan du endast välja Hemleverans direkt till din dörr. Vi har alltid fri frakt på order över 600 kr. Är ordern under 600 kr tillkommer en frakt på 95 kr. Anledningen till detta är att det är mera kostsamt att förvara, hantera och skicka frysta varor.

Hemleverans

När du väljer Hemleverans får du ditt paket levererat ända fram till din dörr inom 1-3 vardagar och du behöver inte vara hemma för att kvittera paketet. Det spelar ingen roll vart du bor i Sverige, vi levererar ända hem till din dörr. Det går även om du bor i ett område som har lantbrevbärare, men då tar det 1-2 dagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bär vi upp paketet och ställer det utanför din lägenhetsdörr.

Portkod

Om du har portkod behöver du uppge den i samband med din beställning för att vi ska kunna leverera paketet till dig, du gör det i rutan ”PORTKOD”. Se gärna till att ditt namn finns med utanför eller innanför porten samt vid din ytterdörr så att chauffören ser det. I det fallet du har porttelefon ringer chauffören dig en gång och då behöver du kunna öppna porten. Har du ett porttelefonnummer skriver du in det under ”PORTKOD” i kassan. Har du samma porttelefonnummer som ditt mobilnummer behöver du fylla i det i samma ruta. Har du en låst port och saknar portkod och porttelefon kan du tyvärr inte välja hemleverans.
OBS! Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress. Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblr